måndag 1 mars 2010

Överdos på fisk


Under en av mina utflykter till en av stadens detaljister i födoämnen hamnade jag vid avdelningen utrustad med apparatur av frysande karaktär.
Tanken var att fiska upp ett paket orangea pinnar preparerade för omedelbar stekning av märket Eldorado. Då Butiken i fråga uppvisade brist på denna artikel vispade jag ner något liknande i min korg och döm om min förvåning när jag hemma vid spishällen strött petande i substitutpinnarna när en blick tog en väg till paketet strax bredvid stekfatet insåg att pinnarna till stora delar innehöll fisk. Och inte vilken fisk som helst, det var rent av den berömda Omega 3-fisken.
Det händer aldrig när man handlar Eldorado.
Och inte nog med att fisk var insmusslat i matpinnarna. tillverkaren visade på ett pedagogiskt sätt exakt var i pinnen fisken var tillsatt.

Vid mitt nästa besök hoppas jag att Eldoradoleverenserna har återupptagits och saker och ting kan återgå till det normala igen.

Avslutningsvis. Stekta pinnar avnjutes alltid med extra saltade potatis, rivna morötter samt lingonsylt. Allt annat är hädelse

Inga kommentarer: