söndag 27 mars 2011

En Dag på Amundön

Skogen ser död ut, men snart vaknar den

Stationerad som jag är i centrala Göteborg så är det inte så ofta som jag träffar på naturen.
Men nu när det var sol och allting så visade det sig vara en bra idé att ta sig någon mil söderut och besöka Amundön. En ö som är fastkedjad till fastlandet genom en gångbro och som tar en timme att traska runt.

Vädret visade sig från en sida man inte sett på ett tag. "Det glittrar" som Imperiet sjöng

"Ever since I was eight or nine
I've been standing on the shoreline"
sjöng några andra

Ett begränsat men organiserat djurliv finns att beskåda

Vissa djur lurar även i vassen

Isen stretar emot, men det är kört nu

För den som vill läsa mer om Amundön

1 kommentar:

Om oss sa...

När jag hör musiken till Shoreline så tänker jag på Henkes "gångsteg" när han mascherar i SEN KVÄLL MED LUUK (?). Jag har nog sett den videon nära 1 miljon ggr. Typ. Nästan. Ja, innan den släpptes på skiva.

Fin bild!