tisdag 10 maj 2011

Nu renoverar vi igen #1

Dag 7: Inplastning

Med tanke på de taskiga erfarenheter jag har av renovering tidigare i min fastighet startar jag här upp en väldigt självdokumenterande artikelserie som jag kallar "Nu renoverar vi igen". (förra gången jag var med om en renovering stod jag utan hem i 25 månader, men jag hoppas det går bättre den här gången)

Den här gången attackeras dock lägenheten utifrån och jag har blivit utlovad att få ha inplastade fönster fram tills det att industrisemestern sätter i gång. Men det skulle inte förvåna mig om det håller på i flera år som det brukar göra.


Dag 9: Demontering

Vad renoveringen går ut på har inte riktigt klarlagts, men min gissning är att målet är att ta ut varje tegelsten ur väggen och tvätta den på baksidan också.

Byggnadsarbetarna inleder arbetsdagen med tjo, tjim och skrik 06:45. En kvart senare kommer slagborrarna igång. Det är tur att man har ett jobb att gå till. Och att det jobbet äger rum på kontorstid. Tänk om man hade jobbat natt?

Fortsättning följer

Inga kommentarer: