torsdag 5 juli 2012

Billig Dockningstation till Galaxy Nexus


Dockningsstation till Samsung Galaxy Nexus
Tekniskt hjälpmedel till mobiltelefon


Jag har vart på jakt ett tag efter en dockningsstation till min Samsung Galaxy Nexus. (Ja, jag föll sent omsider till föga och gick in i smartphoneträsket och nu förstår jag inte alls hur man kan befinna sig någon annanstans) Man skulle kunna tro att det var lätt att hitta en, men se det var det inte alls.

Till kusinen Samsung Galaxy II och även Galaxy III och den förvuxne Galaxy Note finns det en massa alternativ men till den här lille gynnaren som släpptes ut på marknaden i julas har det varit mer tunnsått. Jag hade ögonen på en variant som Kjell o Company haft på lut sedan mars men som ännu inte siktats i sortimentet. De ville ha 249 riksdaler för sin variant som alltså inte går att köpa. Sen finns det en variant på Dustin för 590 riksdaler. Den har i och för sig en ljudutgång, men utöver det gör den inte mer än exemplaret jag fick hem från Kalmarföretaget 24.se som jag var helt obekant med sedan innan. Deras lilla tingest som dessutom är mycket snyggare kostade endast 119 Pix. Som hittat.


En Sober look på skrivbordet

En av fördelarna med en Androidtelefon i förhållande till en AppleAjFån är att den beter sig helt och hållet som en liten enhet, vilken som helst, som en usb-sticka, hårddisk, dator etc. Inget trams med ITunes här inte, det är bara att koppla in och fnatta runt bland mapparna som man är van vid från datorn. Visst, det följde ju med en sladd som kan växla mellan att ladda från eluttaget eller ladda/synka genom usb, men allt blir ju så mycket enklare och trevligare med en docka på skrivbordet. Bara ett klick ner i mini-usb-proppen och man är igång. Ingen installation krävs och så laddas den under tiden förstås


Pianolacksliknande och elegant och gör dessutom sitt jobb. Synkar och laddar
Bra service får jag säga från 24.se. ett lite bubbligt paket låg i brevinkastet dagen efter beställning. Så trots att hemsidan såg lite lurig ut jämfört med andra webbaktörer så rekommenderar jag varmt postorderfirman.

Inga kommentarer: